Prielom Hornádu Západ

Hrabušice - Podlesok
prielomhornadu slovenskyraj zapad hrabusice podlesok

Kaňonovitým údolím Hornádu

Prielom Hornádu predstavuje veľmi populárnu, stredne náročnú okružnú trasu. Prvá časť vedie exponovaným kaňonovitým úsekom Prielomu Hornádu, ktorý je zabezpečený mostíkmi, lávkami, reťazami, stúpadlami a rebríkmi a vyžaduje si zvýšenú opatrnosť. Druhá časť vedie pohodlným terénom po lesných chodníkoch. Namáhavejší je len krátky strmý výstup na hrebeň Ihríka. Orientácia je vďaka dobrému značkovaniu jednoduchá.

Trasa vedie od autokempingu v Podlesku modrou značkou východným smerom okolo potoka Veľká Biela voda až po jeho sútok s Hornádom. Skalné zúženie nazývané Hrdlo Hornádu je začiatkom atraktívneho prechodu kaňonom Prielomu Hornádu zabezpečeného technickými pomôckami. Od rázcestia Hrdlo Hornádu pokračujeme po modro značkovanom chodníku popri Hornáde. Za zrubovou chatkou začínajú exponované úseky zabezpečené stúpadlami až k lanovej lávke na rázcestí Kláštorská roklina-ústie. Odbočíme doľava a po modrej značke prejdeme cez Lanovú lávku na ľavý breh rieky. Tu nás opäť čakajú úseky zabezpečené stúpadlami a reťazami až k rekreačnej oblasti Letanovský mlyn. Náročnejšiu časť trasy máme za sebou a teraz nás čaká už len návrat lesnými chodníkmi po žltej a modrej značke hrebeňom Ihríka naspäť na Podlesok.

Trvanie

Bus (Hrabušice, Podlesok)
Train (Vydrník)

Vedeli ste, že...?

Prvý prechod Prielomom Hornádu po jeho zamrznutej hladine sa uskutočnil vo februári 1906.
V júli 1906 sa B.Hajtsch a L.Hajtsch na primitívnej plti splavili tokom Hornádu od Hrabušíc po Smižany.