Štefániková mohyla Bradlo

Bradlo
brezova pod pradlom myjava zaujimavosti zname miesta

Architektonické dielo ako pamätník najvýznamnejšieho Slováka

Azda najznámejšou a najimpozantnejšou mohylou na území Slovenska je tá, ktorá sa týči na vrchu Bradlo na západnom Slovensku. Venovaná je jednému z najväčších mužov slovenskej histórie: Milanovi Rastislavovi Štefánikovi. Po jeho tragickej smrti sem boli prevezené jeho telesné pozostatky, ktoré sú na mieste uložené dodnes.

Pár slov o histórii

Mohyla bola postavená v roku 1928 na základe projektu vypracovaného Dušanom Jurkovičom. Vystavená bola z bieleho travertínu a prostriedky na jej vybudovanie boli vyzbierané prostredníctvom národnej zbierky. Charakteristická je štyrmi obeliskami v rohoch mohyly a schodiskom, ktoré návštevníkov dovedie až k Štefánikovmu hrobu. Mohyla bola v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch rekonštruovaná, dnes je národnou kultúrnou pamiatkou.

Zaujímavosti, ktoré neprehliadnete

Dnes je mohyla miestom mnohých spomienkových slávností konaných pri príležitostí národných sviatkov či rôznych výročiach. Okrem toho je mohyla na Bradle aj obľúbenou vychádzkovou destináciou, nakoľko je z nej krásny výhľad navôkol, obzvlášť na kopanice. K mohyle sa možno dostať z Brezovej pod Bradlom či z Košarísk, odkiaľ vás k nej dovedie červená a zelená, resp. žltá turistická značka.

Kontakt

Kultúrno-informačné centrum Trenčín

Tel:  +421 32 650 47 09
E-mail:   kic@trencin.sk

Galéria

Poloha

Región

Priepasné

Súradnice

48.679689° N, 17.563773° E

Trasa

Otvor v Google maps

Užitočné informácie

Cena pre jednotlivca od

0€

Doba
trvania

1h

Vhodné pre

  • Dieťa
  • Dospelý
  • Dobrodruh

Otváracie hodiny

  • Pon: 00:00 - 24:00
  • Ut: 00:00 - 24:00
  • Str: 00:00 - 24:00
  • Štv: 00:00 - 24:00
  • Pia: 00:00 - 24:00
  • So: 00:00 - 24:00
  • Ne: 00:00 - 24:00

Recenzie [0]

Pomôžte Vašimi tipmi a skúsenosťami druhým a pridajte komentár. Hodnotiť pamiatky a pridávať komentáre môžu len prihlásení uživatelia.

Vedeli ste, že...?

Na stavbu mohyly sa použilo 194 vagónov naložených travertínom zo Spišských Vlách, stavba trvala menej než rok a takmer všetok stavebný materiál na vrchol kopca vyviezol postupne jediný malý nákladiak značky Praga.