Chopok

Mýto pod Ďumbierom
chopok myto pod dumbierom nizke tatry

Náročná vysokohorská túra na obľúbený vrch plná nádherných scenérií

Táto trasa je náročnejšia, ale pohyb po nízkotatranskom hrebeni stojí určite zato. Jedine človek, ktorý vystúpi až na hrebeň, môže vidieť všetku krásu okolitej krajiny.

Výstup začína na hornom konci obce Mýto pod Ďumbierom, na križovatke ciest vedúcich na Čertovicu a do Brezna. Vydáme sa smerom nahor po žlto značenom turistickom chodníku a stúpame Zelenskou Mlynnou dolinou až ku Chate generála Štefánika. Tu sa môžeme občerstviť. Po oddychu v chate sa vyberieme smerom na severozápad. Pôjdeme po mierne stúpajúcom turistickom chodníku dláždenom skalami a vedúcom po južnom svahu Ďumbiera. Po rázcestie v Krúpovom sedle nás povedie zelené a červené turistické značkovanie. Na rázcestí pokračujeme po červenej na Krúpovo sedlo. Ďalej pôjdeme na západ po hrebeni po červenej cez Demänovské sedlo (1 756 m) až na Chopok. Úsek po hrebeňovke trvá asi 2,5 hodiny. Na Chopku je ďalšia chata, volá sa Kamenná. Je tu takisto možnosť občerstvenia. Prejdeme na vrchol Chopku (2 024 m), odkiaľ sú nádherné výhľady. Po žltej značke dosť strmo zostúpime smerom na juh až na Kosodrevinu. Pokračujeme v zostupe po žltej značke až na Srdiečko (1 216 m) a potom po asfaltovej ceste na parkovisko Trangoška. Ďalej po žltej na Stupku až napokon po červenej naspäť do obce Mýto pod Ďumbierom.

Túra patrí medzi náročnejšie a to aj vďaka dosť strmému zostupu, ktorý dá zabrať našim kolenám. Vyžaduje sa pevná turistická obuv, ktorá chráni aj členky, nepremokavá vetrovka a dostatočné oblečenie.

Trvanie

• Leto

Prístup

Car (48.8659, 19.6452)
Bus (Mýto pod Ďumbierom, rázcestie)

Vedeli ste, že...?

Chopok je po Ďumbieri a Štiavnici tretím najvyšším vrcholom Nízkych Tatier.
Tesne pod vrcholom sa nachádza hotel, v ktorom si po náročnom výstupe môžete oddýchnuť.